Algemene voorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden dienen te worden geaccepteerd voor de start van het initiële consult met Hush Little Baby (hierna: HLB). In geval van ontbreken zal het initiële consult worden geannuleerd of verplaatst naar een later tijdstip.
Medische disclaimer
Het is de verantwoordelijkheid van de ouders of verzorgers om te zorgen dat hun kind(eren) gezond zijn alvorens we kunnen starten met slaapcoaching. In het geval van onderliggende medische problemen (bijvoorbeeld reflux, heupdysplasie, groeiachterstand etc.), zijn ouders en/of verzorgers verplicht dit vooraf te melden aan HLB. Slaapcoaching is in dat geval namelijk niet altijd mogelijk of alleen na expliciete, geschreven toestemming van een behandelend arts.
Ik ben een getrainde en gecertificeerde baby- en kinderslaapcoach, maar ik ben geen medische professional. Ik stel daarom geen medische diagnoses. Bij vermoedens van onderliggende medische problemen zal ik altijd adviseren verdere medische hulp te zoeken. HLB behoudt zich in dit geval het recht voor om het verder verlenen van slaaphulp te stoppen. Bij verwijzing naar een medische professional kan slaapcoaching alleen hervat worden na expliciete, geschreven toestemming van de behandelend arts.
HLB is niet verantwoordelijk voor enige aansprakelijkheid, verlies, schade of letsel voortkomend uit informatie die aan de klant is verstrekt.
Klanten stemmen in met het volgen van de richtlijnen rondom veilig slapen ter voorkoming van wiegendood/SIDS.
Betaling & Annulering
- De volledige kosten van het consult of traject dienen voorafgaand aan het initiële consult voldaan te worden. In afwezigheid van betaling kan het initiële consult niet plaatsvinden.
- Wanneer het consult of traject wordt geannuleerd door de klant gelden de volgende voorwaarden:
- Binnen 24 uur van het consult: geen restitutie
- 24-48 uur voor het consult: 50% restitutie
- >48 uur voor het consult: 100% restitutie
- In geval van exceptionele redenen voor annulering binnen 48 uur voor aanvang van het consult (zoals overlijden of ernstige ziekte binnen de familie), zullen HLB en de klant gezamenlijk tot een passende oplossing komen in de vorm van restitutie of verplaatsing van het consult.
- Onder exceptionele redenen vallen niet: vakanties, het doorkomen van tanden of slaapregressies.
- In geval van ziekte bij klant en/of kind laat de klant dit zo snel mogelijk aan HLB weten. In dit geval zal geen restitutie gegeven worden, maar wordt het initiële consult of de start van het traject verplaatst naar een later moment.
- HLB behoudt zich het recht voor om te allen tijde het initiële consult te annuleren door persoonlijke omstandigheden. In het geval van annulering door HLB ontvangt de klant volledige restitutie of verplaatsing van het consult.
Vertrouwelijkheid
HLB richt zich op ieder uniek kind, hun ouders en thuissituatie. Slaapproblemen worden overeenkomstig geanalyseerd, beoordeeld en onderzocht. Ieder slaapplan wordt gepersonaliseerd en afgestemd op het kind en de specifieke situatie. HLB vraagt van ouders en/of verzorgers om geen details uit het consult of slaapplan te delen met derden, hetzij in persoon, hetzij publiekelijk of via social media.
Schending van deze vertrouwelijkheid leidt tot beëindiging van de samenwerking en het contract tussen de klant en HLB, zonder restitutie van al gemaakte kosten door de klant.
Slaaphulp
- Een begeleid traject (1:1 slaapcoaching) start binnen 7 dagen na ontvangst van het slaapplan door de klant. Het traject kan niet worden gepauzeerd of op een later moment worden gestart. Uitzonderingen worden alleen gemaakt voor extreme onvoorziene omstandigheden (overlijden of ernstige ziekte in de familie etc.). Uitzonderingen worden niet gemaakt voor vakanties, het doorkomen van tanden of slaapregressies.
- Onbeperkt contact tijdens een begeleid traject (Slaaptraject Extra) betekent dat HLB beschikbaar is voor alle vragen en twijfels via email, whatsapp of geplande telefonische afspraken tussen 08:00 en 18:00. HLB streeft ernaar binnen 4 uur te reageren op whatsapp berichten en binnen 24 uur op e-mails.
- Een telefonisch consult (consult plus) geeft de klant geen recht op additionele begeleiding in de vorm van e-mail, whatsapp of telefonisch. Extra begeleiding kan bijgeboekt worden indien wenselijk.
- Het is noodzakelijk dat de klant HLB op de hoogte houdt van slaap- en voedingsgegevens en andere problemen of uitdagingen die zich kunnen voordoen tijdens een begeleid traject. Nalatigheid hierin kan ervoor zorgen dat HLB de klant niet volledig kan helpen met het bereiken van de slaapdoelen. De klant vult hierom ten minste iedere 12 uur het slaaplogboek in zoals ontvangen van HLB bij aanvang van het begeleid traject.
- De voortgang van het slaapgedrag van het kind is in hoge mate afhankelijk van het vermogen van ouders en/of verzorgers om de adviezen en veranderingen die zijn uiteengezet door HLB consequent door te voeren. Het niet volledig of niet consequent volgen van de aanpassingen en aanbevelingen in het slaapplan zal mogelijk zorgen voor verminderde resultaten.
- HLB kan geen garanties geven voor het volledig oplossen van alle slaapproblemen. Slaapcoaching kan om één of meerdere redenen leiden tot een verminderd resultaat, zoals de rol van de ouders, slaapomgeving, bezoek van familie, reizen, doorkomen van tanden, slaapregressies en meer.